Vladimir Pustan predicand cu orice pret

Admir in mod deosebit pe pastorul Pustan pentru actul de dedicare fata de Dumnezeu si discernamantul spiritual de care da dovada.

Poate ca ati observat ca odata cu intrarea in criza, in blogosfera, cele religioase, in special cele ortodoxe au urcat in top. Oamenii stiu din instinct ca la greu trebuie sa se sprijineascsa pe Dumnezeu. Este un instinct nativ si extraordinar. Vai de cei mandri si orgoliosi care se impietresc in vanitatea lor sa nu se gandeasca la Dumnezeu.

In astfel de vremuri, nu ar trebui sa inaltam un cult, cum se intampla uneori, ci Adevarul lui Dumnezeu, si sa lasam mai jos gardurile cultice, sa inaltam pe Hristos, si oamenii sa fie imbarbatati si intariti in credinta. Asta ajuta o natiune, o comunitate, mai presus de politic, social, financiar.

Felicitari parintelui Cristian! Sfatuieste enoriasii sa aibe biblia la ei. Foarte bine! Sa stiti ca nu toti preotii fac asta.. Si acea biserica este vie, dupa reactia la Cuvant. Slavit sa fie Domnul!

1

2

3

4

26 de gânduri despre „Vladimir Pustan predicand cu orice pret

  1. Vasile Bel:

    La inceput parintele parea ca vorbeste cu enoriasii lui, ii intreba cine are bibliile la ei, cine nu. Cred ca or fi fost si musafiri, dar nu m-as duce cu gandul la ceva regizat. Era o unitate in reacitii acolo.

    1. Poate sa fie o biserica care se declara ortodoxa dar care sa nu fie apartinatoare cultului ortodox … pentru ca stim cu totii ce reacti ar avea cultul ortodox la o situatie ca aceasta… l-ar esclude pe preot pe veci din cultul lor

  2. Sunt placut impresionata de curajul preotului, de riscul la care sa expus, de umilinta lui, de faptul ca a plans si sa bocit tot timpul predicii. Se pare ca biserica din Mosuni e o biserica vie in care se citeste (aveau bibliile la ei)si se predica cuvantul lui Dumnezeu. De asemenea m-a impresionat faptul ca acesti oameni au stat 4 ore in picioare si nu s-au foit si nu au vorbit intre ei, iar copii au stat cuminti fara sa se plimbe si in biserica si afara. Cred ca ce a predicat fratele, asta este adevarata pocainta si aceasta este ceea ce vrea Dumnezeu de la noi. Cred ca fiecare predicator si fiecare pastor si-ar dori sa aiba o astfel de congregatie care e ochi si urechi si care raspundea la mesaj. Am vazut in ei dorinta de a se apropia mai mult de Dumnezeu.
    Faca Dumnezeu din fiecare biserica din Romania o biserica vie.

    1. Lucia, asta am observat si eu ca nu doar fr Pustan a dat dovada de curaj si inspiratie, ci si preotul Cristian. Amandoi vor fi criticati in cultele lor. Dar pentru cuvantul lui Dumnezeu se merita. Au dat dovada ca se tem de Dumnezeu mai mult decat de oameni. Sunt de apreciat! Si mie mi-au placut oamenii din biserica. Doamne ajuta!

  3. Fratilor evanghelici, eu as propune sa oficializam semnul crucii in inchinarea noastra daca tot aduce atatea beneficii. Sa oficializam si odajdiile, si parastasele si tot ceea ce ne-ar putea ajuta sa avem usi deschise la cei multi. De ce sa ne cramponam atata in aceste lucruri neesentiale, de ce sa strecuram tantarul cand ne sta ditamai camilocul in gat. Eu chiar as zice sa infiintam si ceva manastiri si ceva ordine calugaresti, ca deh, pe astea nu le-am incercat…Nu stiu pe cati i-a castigat pentru mantuire crucea lui Pustan, dar cu siguranta a creat multa confuzie multora, dovada multele comentarii pro si contra in blogosfera. E dureros sa vezi pastori evanghelici de succes care inca nu si-au definit identitatea fiind gata sa stea ba in genunchi, ba in picioare, ba facand cruce, ba nefacand-o.
    Pustan a adus lumina pentru ortodocsi: All the evangelicals were wrong but they started to receive the revelation of truth. Succes fratilor!!!!!!!!!!!!!
    Sugestie: Zic ca ar fi bine sa incepem sa-i evanghelizam pe evanghelici. Pardon! Sa-i aducem inapoi la crucea credintei stramosesti.
    Frate Branzei, ma tot intreb ce rost au mai avut dialogurile cu Mihai Oara? In locul dumneavoastra l-as cauta pe Mihai Oara sa-mi cer scuze pentru inconsecventa sau nu, pentru vremea de ratacire traita pana aici. Doamne, ce se schimba lucrurile in viata!

    1. Aici este vorba de castigarea sufletelor pentru Hristos prin pocainta si credinta, si nu o dezbatere teologica despre sacramente si practici religioase. Sunt doua lucruri total diferite. Intr’o dezbatere teologica si eu as avea multe lucruri de spus si adaugat, chiar la pocaiti! Mai ales in disciplinele personale, si nu ce ar trebui sa faca altii!!

      Cei ce ascultau acolo, probabil habar nu aveau de ce spuneti dv aici. 😦

      Probabil oamenii aceia simpli s-au simtit mai aproape de Dumnezeu prin predicarea evangheliei, asa cum a putut omnul respectiv sa o faca, Pustan in cazul nostru. Si cred ca Dumnezeu a privit cu placere acea osteneala pentru Cuvantul Lui.

  4. Florin,

    Stiu ca risc sa supar pe multi, dar n-am ce face. Iata opinia mea cu privire la predica in cauza. Cred ca e critic sa privim la aceasta situatie avand permanent in minte contextul ortodox si invataturile ortodoxe cu privire la aspectele fundamentale: mantuirea, suveranitatea lui Dumnezeu, doctrina harului comun vs harul salvator etc. In lipsa considerarii contextului, sigur ca orice eveniment de genul acestuia poate parea impresionant.

    Comentariul meu de aici am incercat sa il postez pe un alt website unde s-a discutat mai incins decat aici, insa pana acum nu s-a dat ok la postare. In fine…

    Iata comentariul:

    Vad ca toata lumea comenteaza mai degraba despre faptul ca dl Pustan si-a facut cruce decat despre continutul mesajului dansului. Eu m-as pune in pielea unui ortodox “sincer”, care a venit la acea predica plin de invatatura ortodoxa cum ca el se poate mantui pe sine prin fapte bune si prin iubirea de Domnul….bun, si ce a primit in schimb? nu vreau sa il critic pe dl Pustan pentru ceea ce a predicat, e liber sa isi aleaga orice mesaj doreste, insa in acest caz am indoieli ca mesajul pe care dansul l-a predicat ar putea intra in categoria “Evanghelie”….

    Eu vad lucrurile asa:

    mesajul a gravitat in jurul a 3 idei fundamentale: (1) ce inseamna pocainta; (2)bunatatea lui Dumnezeu pentru copiii Lui si (3) datoria omului de a raspunde la aceasta bunatate printr-un comportament adecvat.

    (1) in definitia “pocaintei” data de dl Pustan intr-un mod original inca nu am descoperit definirea pacatului si prezentarea pocaintei ca o intoarcere radicala a omului de la pacat la Dumnezeu. Nici nu am auzit vorbindu-se foarte mult despre consecintele eterne ale pacatului, lucru in care Domnul Hristos a excelat cata vreme a fost pe pamant.

    (2) toata prezentarea bunatatii lui Dumnezeu fata de copiii Lui a fost facuta ca si cum dl Pustan ar fi vorbit unei audiente formate din nascuti din nou, nu din persoane care ar trai in ratacirea ortodoxa a faptelor bune si a mantuirii de sine prin acestea, prin sfinti, prin maica Domnului sau alte invataturi ortodoxe, pe care dl Pustan le-a ocolit cu abilitate. Spre deosebire, Domnul Hristos si apostolii au tratat astfel de subiecte destul de transant…

    (3) datoria omului de a raspunde la bunatatea lui Dumnezeu….ce diferenta este, dle Pustan, intre harul comun si harul salvator? si oare beneficiarul harului comun nu are aceeasi obligatie la recunostinta fata de Dumnezeu ca si beneficiarul harului salvator? si ce valoare ar avea din punct de vedere al destinului vesnic pentru o persoana sa arate recunostinta fata de bunatatea lui Dumnezeu in privinta harului comun cata vreme acea persoana nu este si beneficiara a harului salvator? ceea ce vreau sa spun este ca din punct de vedere al destinului vesnic, o persoana nemantuita poate sa fie dpv formal multumitoare lui Dumnezeu pentru ce are, pentru viata, sanatate, bunastare etc, dar totusi sa mearga in iad pentru ca nu este partasa harului mantuitor. Situatia asta este raspandita in masa printre ortodocsi, pentru ca multi dintre cei habotnici sunt multumitori cu gura fata de Dumnezeu, dar inima lor este de piatra, neregenerata, fiind multumitori in mod egoist, pentru mantuire ei bazandu-se nu pe harul lui Dumnezeu ci pe faptele lor (sau unii pe un mix intre cele doua). Din nou, dl Pustan imi face impresia ca a ratat ocazia de a inalta harul lui Dumnezeu si suveranitatea Lui in mantuire si a preferat sa Il prezinte pe Dumnezeu mai degraba ca pe Acela care S-a ingrijit de painea dansului, de boala sotiei, de siguranta rutiera a copiilor sai….Prin contrast, Domnul Hristos a mustrat multimile care Il cautau disperate peste tot doar pentru a fi beneficiare ale inmultirii miraculoase a painilor si pestilor, beneficiare ale vindecarilor miraculoase….

    In rest, sigur ca fiecare predicator are stilul propriu de manifestare in timpul predicii, unii reusesc sa capteze atentia prin calitatea si claritatea mesajului, altii prin emotia vocii, altii prin gesturi…

    Catre cei care insa au impresia ca dl Pustan nu a facut nici un compromis in decursul prezentei sale la acea slujba ortodoxa: va rog examinati si ultimile secvente ale slujbei (ultimile 30 secunde), cand preotul ortodox l-a intors cu fata catre altarul plin de idoli ortodocsi pentru ca preotul sa se roage de incheiere, lucru pe care dl Pustan nu l-a refuzat…

    1. Ninel,

      imi plac observatiile tale. Acestea merg in adancime, cat de departe ar fi trebuit sa mearga cu mesajul. Este adevarat ce spui, mi se pare important sa vorbesti despre consecintele eterne ale pacatului. Adevarat, a dat incurajari ca pentru oameni nascuti din nou, acum nu stim cati erau acolo asa.. uneori e bine sa vorbesti despre asta pentru a produce dorinta de a beneficia de ele, dar neaparat apoi ar trebui facuta deosebirea intre harul comun si harul salvator pentru ca oamenii sa stie sa faca pasul. Altfel el poate sa creada ca beneficiaza pur si simplu, si de fapt sa nu beneficieze, pentru ca nu a fost condus la Hristos in mod personal si biblic.

      Totusi pasul fr Pustan mi se pare inainte si nu inapoi. Ar trebui vorbit cu el despre acestea, sau cu altii care fac asta. 🙂

  5. nu inteleg rostul semnului crucii facut de evanghelistul Pustan,odata ce in cultul penticostal este interzis,,de ce a acceptat sa se intoarca la icoane cand s-a facut multumirea?se poate interpreta ca si o provocare a acceptarii icoanelor si semnul cruci,,,,in biblie nicaieri nu spune ca issus si-ar fi facut semnul cruci,,,,,este adevarat ca in biblie scrie ca toate lucrurile ne sunt permise dar nu toate ne sunt de folos,,,,,,oare sa fie asta o permisiune pt cei tari in credinta?si cum ramane cu cei slabi?,,,,

    1. Unii, acum se uita si se poticnesc. Insa fratelui Pustan i se va socoti daca cei din sala s-ar fi poticnit. Daca insa a fost un pas spre ascultarea Evangheliei adevarate, atunci este o reusita. Si ce a facut el a fost sa se faca „iudeu cu iudeul, grec cu grecul” fara a calca legea lui Hristos (credinta in El si dragostea de frati)

      Altii acum isi pot da cu parerea, sau se pot poticni, o fac datorita slabiciunii lor, foarte bine se pot poticni si de ap. Pavel care a taiat imprejur pe Timotei din pricina Iudeilor, ca acesta sa poata predica Evanghelia, desi Pavel nu mai credea in necesitatea taierii imprejur.

  6. Wau, Pustan si-a facut crucea si unii sunt gata sa-l rastigneasca pe ea.
    Stati linistiti ca nu a pacatuit facadu-si cruce!!!
    Poate ar fi bine sa ne preocupe adevaratele pacate cum ar fi avortul care in ultimii 19 ani, ne-a lipsit tara de o intreaga generatie, peste 17 milioane de copii au fost macelariti si aruncati la cosul de gunoi in tara noastra „crestina” , acesta e pacat strigator la cer si ar trebui sa ne preocupe!!!!!!!!!!!!!!!

    Daca va intereseaza acest subiect intrati la: http://www.mercysactionmission.com

  7. Si care e problema daca si-a facut cruce??? Oamenilor e bine sa le vorbesti pe limba lor, prin limbajul inimii, al trupului si al graiului…Putea sta si ca Buddha si sa se inchine pe un covoras lui Allah, asta nu il face mai putin credincios!!!

    1. Dragostea de oameni te face sa faci totul pentru toti. Sa te apleci sau sa te ridici la nivelul fiecaruia, insa asta trebuie avut in vedere limita legii lui Hristos. Deci Hristos vedem ca a incalcat din belsug obiceiurile omenesti si culturale: spalatul mainilor, ocolirea samaritenilor, insotirea cu vamesii, prostituatele, legea „corbanului”, s.a. Si nu se are in vedere ca preotii le instituisera. Sa facem si noi ca El, dar nu dincolo de El!

  8. Oameni buni, cercetati duhurile: “nu va inselati: ,,Tovarasiile rele strica obiceiurile bune ” (1Cor.15:33)
    Iata o alta “slujba” a preotului Cristian Pomohaci de la Mosuni, “tovarasul’ de “evanghelizare” al lui VP.
    “Preotul” se face vinovat de data aceasta, ca nu si-a facut cruce. Poate va faceti voi.

    ….dar a primit aprobare:
    “La spectacole, părintele Cristian mai participă doar când primeşte binecuvântarea Arhiepiscopului de Alba Iulia.”
    sursa:
    http://www.lamosuni.ro/parohia_d.php?id=9

    1. Iisus a fost invitat de un fariseu in casa lui sa ia masa. (Luca 7,36-50) Acesta nu era intocmai cu invataturile Domnului Iisus, inca traia in fatarnicie. L-a judecat pe Domnul in inima lui ca a permis Mariei sa ii spele picioarele cu lacrimile ei si sa le stearga cu parul ei. Vedem ca de dragul celorlalti Hristos a acceptat sa se insoteasca si pentru o vreme cu astfel de oameni. Nu este o insotire de prietenie, si o invitatie in lucrare.

  9. Pentru acest gest, de “a-si face cruce”, pe care l-a facut Evanghelistul Pustan, nu trebuie sa fie judecat si condamnat de nimeni la moarte (si mai ales de ofiterii de securitate care conduc Cultul Penticostal!), cum doresc unii in alte site-uri !!

    Nu stiu precis daca Evanghelistul Vladimir Pustan este primul pastor penticostal care predica intr-o biserica ortodoxa, dar sunt sigur ca nu va fi ultimul. Vor mai urma si altii! Problema este ca sa fie invitati!

    Si Mitropolitul Banatului, IPS Nicolae Corneanu, in urma cu aproape un an a socat lumea ortodoxa dupa ce s-a impartasit la o slujba greco-catolica. Si i s-a intamplat ceva? L-a schimbat din functie Sinodul BOR ? Nicidecum!
    Nici Episcopul greco-catolic al Oradei, Preasfintitul Parinte Sofronie, nu a fost sanctionat pentru ca tot in cursul anului trecut, la Boboteaza, a oficiat slujba religioasa de sfintire a crucii ce a fost aruncata in apa Crisului Repede, impreuna cu episcopul ortodox PS Virgil Bercea.

    Procesul de ecumenizare este inceput de mult timp, dar unii cu priviri inguste se sesizeaza doar dupa ce este pierdut meciul, si atunci arunca vina pe arbitru care a fost partinitor cu cei care l-au castigat!

    Vladimir Pustan, impreuna cu Laurentiu Balcan si alti 37 de pastori penticostali, au adresat o Scrisoare deschisa conducerii Cultului Penticostal din Romania, in data de 14.11.2007. In urma acestei scrisori s-au intamplat multe, unii dinte pastori chiar au renuntat la functie, iar altii, pentru a nu ramane fara slujba pe o criza financiara usturatoare ca aceasta, au semnat pe mai departe (unii pentru prima data) pactul cu DIAVOLUL!!

    Daca Evanghelistul Vladimir Pustan nu va fi sanctionat, cum cer unii acest lucru, atunci el a inceput aceasta „evanghelizare in cultul ortodox” cu acordul lui PAVEL RIVIS TIPEI, care are drept de „VETO” cand se ia o decizie importanta de sanctionare ca aceasta. S-ar putea ca fratele Pustan sa fie observat ca bisericile penticostale/conducatorii cultului penticostal sunt deranjati de predicile lui, si atunci a ales sa faca acest lucru.

    Este foarte urat lucru pe care il fac oamenii, mai ales in ceea ce priveste problema credintei/religiei, certandu-se intre ei ca si simpatizantii partidelor politice, cat si suporterii echipelor de fotbal, fara a observa ca ei sunt manipulati/impinsi de la spate de o forta pe care nu au cum sa o vada, deoarece le sunt luate mintile.

    La fel cum s-a format Alianta Evanghelica din Romania, credeti ca nu se poate forma si Alianta Crestina? mai ales caci Cultul Penticostal si-a adaugat la titlu si cuvantul „Crestin”!

    Cum conducatorii partidelor se cunosc si comunica foarte bine intre ei, tot asa se intampla si cu cei care conduc Cultele din Romania, dar putin mai in secret. De la cine primesc salariile conducatorii cultelor? Nu de la bugetul statului/mana politicienilor!

    Ce puteti spune despre ECUMENISMUL pe care l-a practicat si inca il mai practica COROBAN TITUS, in bisericile penticostale din regiunea Caransebesului, fara ca cei mai multi din turma lui sa-si dea seama ?

    In urma cu trei ani, episcopul luteran MARIUS LEONTIUC, dupa ce a donat suma de 40 milioane de lei vechi, tinerilor din Biserica lui Coroban pentru a face o excursie in tara, a primit acceptul sa tina predici in biserica penticostala din Caransebes si imprejurimi. In alte biserici, acest episcop a oficiat actul de “Cina”, actul de “Binecuvantare a copiilor”, actul de “Inmormantare”. Care ar fi reactia dumneavoastra cand ati vedea ca cineva imbracat cu o haina neagra lunga se scoala la amvonul bisericii si incepe sa predice, iar din cand in cand o mai deschide la piept pentru a-si arate cruciulita atarnata de gat!

    Pe langa acest episcop, bisericile penticostale mai sunt vizitate de foarte multi americani puri, acceptati de Coroban Titus in schimbul a unor sume de dolari, fara a stii cineva din auditoriu cu ce se ocupa ei in America!

    Impotriva acestui Coroban, conducerea cultului nu a luat nici o masura! Sa fie cineva mai sfant decat el in Cultul Penticostal? Ma indoiesc. Si-atunci de ce sa ne certam intre noi? Singurul lucru cu care ne putem opune este acesta: sa nu le mai dam bani, deoarece stim cu totii ca ei tot ce fac in biserici fac numai pentru bani, si se stie destul de bine ca “pastorul platit fuge, pentruca este platit si nu-i pasa de oi”, IOAN 8:13.

    Sunt multe lucruri mult mai importante de rezolvat in Cultul Penticostal decat lucrul acesta. Sunt alti pastori penticostali care fac lucruri mult mai murdare/urate in Cultul Penticostal, dar nu le poate zice nimeni din cult nimic, pentru ca sunt tinuti in brate de catre presedintele cultului, Pavel Rivis Tipei!!!

  10. SE INTIMPLA MULTE LUCRURI ASTAZI CARE STIRNESC TOT FELUL DE COMENTARI,UN LUCRU ESTE SIGUR ROMANIA ARE NEVOIE DE DUMNEZEU ROMANIA TREBUIE SA-SI INTOARCA FATA SPRE DUMNEZEU SA-L CAUTE PE DUMNEZEU PENTRU CA MINIA LUI SA NU SE REVERSE ASUPRA TARI,DUMNEZEU SA RIDICE OAMENI CA IONA SA STRIGE CHEMAREA LA POCAINTA IN TOATE BISERICILE SI IN TOATE ORASELE SI SATELE TARI,,SA FACA POPORUL CE A FACUT NINIVE ALTADATA PENTRU CA SA VINA ASUPRE TARI BINECUVINTAREA LUI DUMNEZEU

  11. Frate Pustan – in zilele 17 – 20 iulie se vor sarbatori Zilele Bistritei – printre invitati care vor canta muzica populara este Cristian Pomohaci – artist de muzica populara. Ce mult i-a intrat la inima predica din biserica Mosuni despre pocainta. A meritat gestul fratelui Pustan de a-si face cruce si a se intoarce spre icoana ca sa se roage la sfarsitul slujbei? Chiar daca s-ar fi pocait acest preot si dintre enoriasi – tot nu se merita gestul. A indus in eroare pe toti cei ce l-au vazut si ascultat – facandu-i sa creada ca nu este nici o diferenta intre noi si ei in modul de inchinare. Dumnezeu sa aiba mila de noi.

  12. Tot respectul meu fratelui Pustan.A mers ca a promis.S-a tinut de promisiune.A respectat biserica Ortodoxa cu obiceiurile .A predicat cum a primit de la Domnul.Daca din toate biserica , dintre acei oameni ,numai trei a inteles pocainta ,si merg pe drumul cel bun ,si atunci a meritat.Domnul sa binecuvinteze pe fratele Pustan si pe toti care duc EVANGELIA.Sa ne ajute si pe noi sa spunem vestea buna tuturor!Noi sintem baptist unguri,a fost si la noi predicator Romin, inseamna ca a gresit?Domnul Isus a murit pt. toti!Predicatia asta am ascultat de multe ori.

  13. PT. A DUCE EVANGELIA MAI DEPARTE MULTI AU MURIT IAR NOI NE MANJIM DIN NOU. NU VAD O PROBLEMA SA PREDICI INTR-O ALTA BISERICA DAR NU TREBUIE SA TE MANIFESTI CA EI SI SA AJUNGEM DIN NOU DE UNDE NE-A SCOS DUMNEZEU. DOAMNE AI MILA DE NOI.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s